גלנט מזהיר: "צריך להיערך לתגובה איראנית"

איתי גדסי No Comments on גלנט מזהיר: "צריך להיערך לתגובה איראנית"

השר גלנט מזהיר: "ישראל צריכה להיערך בטחונית וצבאית כנגד תגובה איראנית לביטול הסכם הגרעין"

שר השיכון, יואב גלנט
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בכנס השנתי של המכון למחקרי בטחון לאומי INSS התייחס הבוקר אלוף (במיל'), השר יואב גלנט למתיחות הבטחונית ואמר: "עלולה להיווצר אפשרות של הפעלת חיזבאללה כנגד ישראל בעימות בין ארה"ב ואיראן ולכן ישראל צריכה להערך בטחונית וצבאית כנגד תגובה איראנית לביטול הסכם הגרעין".

גלנט הוסיף: "איראן רוצה להשיג נשק גרעיני על מנת להשיג חסינות, ומנסה לבסס הגמוניה פרסית באזור. איראן שולטת דרך סוכניה בעיראק ויש רצון של איראן להשתלט על סוריה דרך מיליציות שונות וביניהן חיזבאללה, תחת כנפיים רוסיות".

לדבריו: "לאיראנים אין יכולת אמיתית לפגוע בארה"ב עצמה, אלא רק כנגד אינטרסים אמריקאים באזור וכנגד מדינת ישראל. כיום מדינת ישראל נמצאת במצב שונה ויכולה להתמודד עם המצב. ראשית, יחסי החוץ של ישראל עם ארה"ב, רוסיה וסין מרקיעי שחקים ביחס למה שהיה בעבר. זה נובע בהכרת היכולת הישראלית בצד הביטחוני, טכנולוגי ויכולתה הבינלאומית להגיע בכוח יתרונותיה למקומות המרכזיים בקבלת ההחלטות בעולם. כמו כן, הפקנו לקחים מאירועים שקרו לנו בעבר ויש לנו יכולות בלתי רגילות בהפעלת הכוח וביכולת ההתגוננות. ישראל יותר פנויה להתמודד עם איומים אלו כיוון שאיומים אחרים נעלמו. מדינת ישראל היא מדינה משגשגת כלכלית וזה מאפשר לנו פיתוח טכנולוגיות ופיתוח כוח אדם איכותי".



0 תגובות